Nesteidzieties zvanīt nezināmam meistaram, kurš piedāvās zemāku cenu granulu katla uzstādīšanai.
Tas var izmaksāt ievērojami dārgāk, nekā uzreiz pieaicināt speciālistu no uzņēmuma, kas piedāvās pilnu nepieciešamo pakalpojumu klāstu ar garantiju un turpmāku tehnisko atbalstu.
Šajā rakstā vēlamies dalīties ar stāstu no dzīves, kurā viena ģimene, iegādājusies jaunu māju ar gatavu apkures sistēmu, saskārās ar grūtībām, ko izraisīja nepareizi samontēta apkures sistēma.


Ģimene iegādājās māju, kurā tika uzstādīts Defro GAMMA granulu katls. Kad māja tika celta, celtnieki pasūtīja šo katlu mazpazīstamam starpniekam, kurš šo katlu atveda no Polijas un pēc tam pazudis.
Nākamais solis bija celtniekam pieaicināt parastu santehniķi, lai pieslēgtu šo granulu katlu. Santehniķis, neskatoties uz to, ka iepriekš ar Defro katliem nebija strādājis, piekrita to pieslēgt grīdas apsildes sistēmai un uzstādīt kombinēto karstā ūdens boileri.
Tālāk, neko nezinot par katla kontrollera iespējām, nemēģinot atrast tehniķi vai uzņēmumu ar pieredzi darbā ar Defro katliem, santehniķis piekrita veikt Defro GAMMA granulu katla pirmo palaišanu.
Viņš izvēlējās vieglāko ceļu, pieslēdza divus cirkulācijas sūkņus tieši pie kontakta, netērējot laiku pareizai sensoru pieslēgšanai un automātikas komutācijai, kuru var vadīt katls, meistars vienkārši pieslēdza katla kontrolieri kontaktligzdai.
Kontrolleris ielādēja programmu un parādījās izvēlne poļu valodā. Neko nesaprotot par uzrakstiem, kas parādījās, meistars, nejauši ieraudzījis uz ekrāna aizdegta sērkociņa attēlu, to nospieda un katls sāka aizdegšanās fāzi.
Katls sāka sildīt pats sevi, katla kontrollerim nebija savienojuma ar cirkulācijas sūkņiem, līdz ar to apkures katls nevarēja tos kontrollēt. Sūkņi, kas pieslēgti tieši tīklam, visu laiku cirkulēja caur sistēmu ūdenim.
Otrais sūknis nogādā ūdeni zemgrīdas apkures kolektoram un vienlaikus caur trejgabalu, dalēji, ūdens cirkulēja caur kombinēto boileri.
Šajā brīdī santehniķa misija beidzās, celtniekam bija pateikts, ka viss ir izdarīts un apkures katls strādā.
Ģimene pārcēlās uz māju un dzīvoja tur trīs gadus. Katru ziemu piedzīvoju stresu no tā, ka māja praktiski nebija apsildāma un tajā pašā laikā katls patērēja pārmērīgi daudz granulu.
Pēc vairākiem mēģinājumiem atrisināt apkures jautājumu, pieaicinot vietējos speciālistus, mājas īpašnieks atrada internetā mūs – SIA Power Therm, Defro katlu oficiālos izplātītājus.
Rezultātā pēc diviem mūsu tehniķu apmeklējumiem tika izlabota katla pieslēguma shēma apkures sistēmai un pievienots jauns trešais sūknis. Rezultātā boileris saņēma savu atsevišķu sūkni, tika salikts mazais loks caur 4 virzienu vārstu ar savu sūkni, un pēc vārsta, tika uzstādīts trešais sūknis, kas nodrošināja cirkulāciju pa siltajām grīdām.
Papildus tika pieslēgts interneta modulis katla darbības attālinātai vadībai un, lai samazinātu granulu patēriņu, pieslēgts telpas termostats un āra gaisa temperatūras sensors.
Rezultātā tika aktivizēta no laikapstākļiem atkarīga vārsta darbība. Ko nozīmē vienmērīga, automātiska pieplūdes temperatūras maiņa uz apsildāmo grīdu atkarībā no āra temperatūras.
Tajā pašā laikā telpas termostats deva komandu apkures katlam sākt vai pārtraukt darbu atkarībā no temperatūras mājā.
Pirmo reizi, tikai ceturtajā apkures sezonā, māja kļuva silta.
Tāpat kļuva iespējams uzsildīt ūdeni boilerā līdz vēlamajai temperatūrai un vajadzīgajā laikā.
Mūsu speciālisti turpina uzraudzīt un regulēt katla darbību, izmantojot interneta moduli.

Secinājumi no šī stāsta ir šādi:
- Apkures jautājumus jārisina profesionāliem siltumtehnikas inženieriem
2. Nesteidzieties pasūtīt aprīkojumu no nezināmiem starpniekiem, kuri piedāvā piegādāt aprīkojumu par zemu cenu.
Šādu starpnieku biznesa būtība ir vienreizēja komunikācija ar savu klientu. Saņēmot nelielu peļņu no katla pārdošanas, šāds pārdevējs nav ieinteresēts palīdzēt Jums atrisināt tehniskas problēmas vai saglabāt garantiju. Parasti pēc darījuma pabeigšanas ar šo pārdevēju, Jums neizdosies sazvānīties ar viņu vel reiz.
3. Lai izvairītos no atbildības pārnešanas apkures sistēmas uzstādīšanā, starp vairākiem uzstādītājiem, iesakām pieaicināt speciālistus no uzņēmuma, kas piedāvā pilnu pakalpojumu klāstu.
4. Viens uzņēmums (Izpildītājs) ir atbildīgs par visu uzstādīto apkures sistēmu. Pasūtot komplekso pakalpojumu, Jūs vienmēr varat saņemt izdevīgāku cenu, darbi tiks organizēti Jums ērtā laikā un paveikti norunātajā termiņā. Pēc tam Jūs saņemat ilgtermiņa tehnisko atbalstu.
5. Ir svarīgi pirms darbu uzsākšanas noteikt apkures sistēmas koncepciju, lai koncepcijā tiktu ņemtas vērā jūsu vēlmes.
Svarīgi ņemt vērā mājas tehnisko stāvokli, tās siltināšanu, katla telpas parametrus, skursteņa parametrus, ventilāciju, ūdens apgādes pieejamību, elektrības pieejamību, kanalizācijas izvāda klātbūtne katlu telpā, un citi svarīgi faktori pareizai katla darbībai un tās turpmākai tehniskai uzturēšanai.
Sazinieties ar Power Therm!
Jūs ietaupīsiet laiku, naudu un nervus.
Dzīvosiet siltumā, ar pārliecību, ka gadījumā, ja radīsies tehniskas problēmas, netiksi pamests un apkures jautājumi tiks atrisināti.